Zwembad
Het eerste zwembad in Steenwijk werd op 20 mei 1934 geopend. Deze Nuts Bad- en Zweminrichting, achter het Slingerbosje, was een onverwarmd open zwembad met een strandje. Het werd in het kader van de werkverschaffing tot stand gebracht in opdracht van de gemeente Steenwijk en onder directie van het Ingenieursbureau v/h J. van Hasselt en De Koning. Van 1968-1971 was er een eenvoudig verwarmd zwembad in twee lokalen van de voormalige School C, thans jongerencentrum De Buze. Op 25 september 1971 werd het eerste verwarmde overdekte zwembad De Westwijck in gebruik genomen. Dit bad, en ook het andere, De Oostwijck, werden in 1992 vervangen door een ‘tropisch zwemparadijs’, De Waterwijck (zie daar). De Westwijck aan de Vendelweg werd in 1992 gesloten en maakte plaats voor een nieuwe brandweergarage.
Zie ook
Bronnen en referenties
- ↑[1] Ref.: HM 1992 n1 p8-30